VÅRA PASS

 

  

 

Vårterminen 2019

 

Barngympa för barn födda -12-13 på Enångers gymnastiksal, onsdagar kl 17:30-18:15 

Ett pass med ledorden lek och glädje! Vår avsikt är att få bort fokus från att prestera, att istället ha roligt tillsammans utan tävling. Vi tror att rutiner inger trygghet och har flera återkommande moment. Inledning, uppvärmning och avslutning är alltid desamma. Huvuddelen av passet kan vara lekar eller redskapsbanor. 

Ledare: Lina Johansson, Hanna Collin & Karin Fast

 

Mixad styrka på Enångers gymnastiksal,

onsdagar kl 19-20:15

Upplägget för detta styrkepass kommer, som namnet antyder, varieras. Ibland ligger fokus på funktionell träning där man, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordination. Andra gånger används skivstänger, kettlebells eller liknande. Oavsett vad, är avsikten att ge våra kroppar en rejäl genomkörare. Övningarna anpassas till önskad nivå. Välkommen gammal som ung, hon, han eller hen.

Ledare: Stina Svedberg med flera

  

Barngympa för barn födda -14-15 på Enångers gymnastiksal, torsdagar kl 17:30-18:15 

Ett pass med ledorden lek och glädje! Vår avsikt är att få bort fokus från att prestera, att istället ha roligt tillsammans utan tävling. Vi tror att rutiner inger trygghet och har flera återkommande moment. Inledning, uppvärmning och avslutning är alltid desamma. Huvuddelen av passet kan vara lekar eller redskapsbanor.

Ledare: Lillemor Fridlund, Robin Jonsson, Kathrin Jacobsen m.fl.

 

Herrgympa på Enångers gymnastiksal,

torsdagar kl 19:45-21

Du anpassar själv träningen utifrån din egen förmåga. Passet inleds med uppvärmning innehållande kordination, rörlighetsträning och stretch. Därefter kör vi styrka med bla kroppen och gummiband som verktyg. Sedan genomförvi cirkelträning på 10-15 stationer. Konditionsdelen av passet utgörs av innebandyspel i 30 minuter. Passet avslutas med stretch.

Ledare: Roger Bergström & Fredrik Melin

 

Cirkelträning på Enångers Atletklubb,

lördagar kl 9:30-10:30

Vi tränar styrka, kondition och rörlighet med hjälp av egen kroppsvikt och de redskap som finns på gymmet. Ingen förkunskap krävs och alla tar i efter egen förmåga.

Ledare: Ida Hägg & Linda Englin

 

Yinyoga på Bygdegården, söndagar kl 18-19:15

Yinyoga utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medvetenhen närvaro i stunden. Vi slappnar av, låter kroppen vara och kommer på så sätt mycket djupare. Yinyoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet såsom konditionsträning och styrketräning. Denna yoga öppnar sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader, dessa blir smidigare och mer elastiska. Yinyoga passar alla människor och alla kroppar.

Ledare: Katarina Heinemann Norén

 

 

 
 
 
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)