VÅRA PASS

 

  

 

Höstterminen 2017

  

 

FUNKTIONELL STYRKA


En rolig och intensiv träningsform för alla åldrar! Passar såväl motionärer som atleter. Kroppen är vårt främsta redskap men vi jobbar även med skivstång, trx-band och kettlebells. Träningen är otroligt varierad och sällan är ett pass likt ett annat. Upplägget varierar mellan traditionell cirkelträning, TABATA och intervaller i olika former.

Ledare: Malin Hedblom, Stefan Sjödin, Niklas Svedberg

 

 

SPORTPASSET JUNIOR


Sportpasset Junior är en prova-på-aktivitet som syftar till att öppna vägar för barn att delta i olika idrotter.  Med fysisk aktivitet och rörelseglädje syftar vi till att göra barnen nyfikna på olika sporter. Barnen får prova på till exempel innebandy, badminton, friidrott, fotboll och basket. Detta görs på ett lekfullt sätt utan utslagning. Vårt mål är att ge en så positiv bild av idrott att barnen fortsätter med det resten av livet. Förhoppningsvis vet de lite mer om olika idrotter och väljer det de tycker är roligast. 
Passet riktar sig till barn i årskurs 1-3.

Ledare: Erika Fridlund, Mikael Fridlund, Maria Ottosson, Niklas Svedberg

  

 

KUNDALINIYOGA


De flesta kroppsställningarna i kundaliniyoga är relativt lätta att utföra. Nästan alla människor kan göra övningarna även om man är lite äldre eller inte har tränat på länge. Du behöver inte vara vig eller i fysisk toppform för att kunna göra kundaliniyoga. I de flesta övningarna kombineras rörelser med kraftfull andning, därför brukar man kalla kundaliniyoga för en aktiv och dynamisk yogaform. Kundaliniyoga är mer intensivt än klassisk hathayoga och iyengaryoga, men mindre fysiskt krävande än ashtangayoga.

I kundaliniyoga är det större fokus på den mentala och andliga delen av yoga, att bemästra sinnet. Här ingår kroppsställningar och andningsövningar, men också mantran och meditation.

Ledare: Katarina Isacsson

 

 

HERRGYMPA


Här är passet för alla glada grabbar!!
Alla är välkomna, otränad som tränad. Du anpassar själv träningen utifrån din egen förmåga. Passet inleds med uppvärmning innehållande koordination, rörlighetsträning och stretch och därefter kör vi styrka; mage, armar och ryggstärkande rörelser, som följs av styrketräning med gummiband. Sedan tränar vi cirkelträning på 10-15 stationer. Konditionsdelen av passet utgörs av innebandyspel i 30 minuter. Passet avslutas med stretch och sedan avnjuts bastubad för de som vill.

Ledare: Fredrik Melin

 

 

 

Alla pass hålls i Enångers skolas gymnastiksal förutom yoga, som hålls i Enångers Bygdegård. 

 
 
 
 
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)